Під час виставки KIFF 2016 9-12 березня 2016 року Асоціація УАМ традиційно провела ряд цікавих заходів.
Величезний розмах виставки, велике число відвідувачів, інтерес до заходів УАМ сигналізували про те, що криза в меблевій галузі (навіть за найбільш обережними оцінками), закінчується. Не без гордості зазначимо, що робота Української Асоціації Меблевиків в 2015 р також була дуже результативна - ми встановили хороші контакти з представниками міжнародної профільної спільноти, позначили перелік можливих послуг компаніям-членам сервісів і реалізували нові масштабні проекти.
Важливим досягненням Асоціації УАМ стала участь у проекті розвитку членських об'єднань малого і середнього бізнесу в Україні Програми розвитку Організації Об'єднаних Націй в Україні (ПРООН). Асоціація Меблевиків стала одним із 7 членських об'єднань різного спрямування, які перемогли в конкурсному відборі (нагадаємо, що за все для участі в проекті надійшло 102 заявки).
Асоціація була відібрана для участі як всеукраїнське профільне об'єднання, що представляє інтереси різних за масштабом і сферами діяльності компаній вузького сектора.
9 - 11 березня в рамках співпраці з ПРООН в Україні для спілкування з Правлінням, Дирекцією і рядовими активними членами Асоціації УАМ прибув запрошений експерт - Директор центру по роботі зі Східною Європою і Азією Асоціації меблевої та деревообробної промисловості Німеччини, Олександр Освальд.
3 дні візиту експерта були наповнені плідною роботою, участю в різних активностях - Kitchen Trend Set 2016, З'їзді Асоціації УАМ, Круглому столі, присвяченому питанням співпраці з державою в реалізації галузевих проектів та сертифікації, засіданні Правління УАМ та ін. Також Олександр Освальд провів серію робочих зустрічей із Президентом УАМ, представниками Правління та Дирекції УАМ. Приїзд Олександра став чудовою нагодою ознайомитися з досвідом роботи німецьких колег, зі структурою німецької меблевої індустрії, і витікаючої з неї структури профільної Асоціації, а точніше - об'єднання Асоціацій. Зокрема, Освальд надав дуже цікаві статистичні дані, серед іншого, що відображають і співвідношення меблевої торгівлі між Україною та Німеччиною - причому ми цю інформацію отримали навіть раніше, ніж вона була опублікована в Німеччині.
У процесі триденної сесії Олександр поділився з нами цінними відомостями відносно структури німецької Асоціації, кластерної системи, що діє в німецькій меблевої індустрії; співвідношенні різних підрозділів у складі Асоціації; системи позиціонування і PR-підтримки німецьких меблевих компаній із боку Асоціації, інструменти формування громадської думки з метою ефективного лобіювання інтересів меблевої галузі та отримання державних грантів для реалізації галузевих проектів, методів розвитку галузевої освіти, формування професійного кадрового резерву, просування позитивного іміджу професій галузі, важливість такого типу діяльності Асоціації, як галузева сертифікація та розробка галузевих стандартів, підготовка професійної експертної аналітики тощо.
Природно, не всі пропозиції німецьких колег можуть бути застосовані в українських економічних і політичних реаліях, але інформацію до роздумів ми отримали і плануємо працювати над її адаптацією.
Крім того, у рамках засідання Круглого столу УАМ виступили експерти з екологічної, ISO і FSC сертифікації. Експерти Держспоживстандарту України, Всеукраїнської громадської організації «Жива планета», Національного представництва FSC в Україні надали учасникам Круглого столу 10 березня 2016 р цінну і актуальну інформацію по сертифікації меблевої продукції, крім того, розкрили механізми, за допомогою яких самі виробники мають можливість брати участь у розробці галузевих стандартів. Інформація від Світлани Пермінової (Центр екологічної сертифікації та маркування ВГО «Жива планета»), Галини Бузан (Інститут екологічного управління та збалансованого природокористування), Петра Кравця (Національне представництво FSC в Україні) виявилася як ніколи актуальною, так як дані види сертифікації є дієвими інструментами просування продукції на світовому ринку, даючи їй незаперечні переваги відповідності світовим і європейським трендам, очікуванням споживача і директивам профільних відомств.